Darba ēnošana
Dalībnieki:
- Gundega Muceniece (direktore, vācu valoda)
- Ieva Mezīte (mūzika)
- Elīna Beča (vācu valoda, Vācijas valstsmācība)
- Jolanta Voina (angļu valoda, sociālās zinības),
- Santa Jansone (vācu valoda)
- Uģis Urtāns (angļu valoda)
Rīgas Valsts vācu ģimnāzijas 6 pedagogi projekta “Erasmus + akreditētajā mobilitātes projektā RVVĢ skolēniem un personālam” ietvaros piedalījās mācību mobilitātē - darba ēnošanā Vēzeras ģimnāzijā Floto pilsētā, kas ir RVVĢ partnerskola kopš 1991.gada.
Mūsu partnerskolas Vācijā moto skan Vēzeras ģimnāzijas Vlotho pilsētā - atver perspektīvas (vācu val. - Weser- Gymnasim Vlotho Perspektiven eröffnen). Arī mūsu mācību mobilitātes darba grupai Vēzeras ģimnāzija atvēra jaunas perspektīvas, ļaujot ēnot ģimnāzijas mācību darba ikdienu.
Projekta dalībniekiem tā bija darbīga, jaunām zināšanām, atziņām un iespaidiem piepildīta, kā arī radoša nedēļa.
Nedēļas sākumā Vēzeras ģimnāzijas direktors Gvido Hēltke (Guido Höltke) dalībniekus iepazīstināja ar Ziemeļreinas Vestfālenes federālās zemes izglītības sistēmu. Pēc diskusijām un interesējošo jautājumu noskaidrošanas četras darba dienas pedagogi hospitēja mācību stundas ar mērķi gūt pieredzi par mācību stundu norisi, skolotāja lomu, skolēnu iesaisti, metodiskajiem paņēmieniem, digitālo rīku izmantošanu un vērtēšanu mācību procesā. Erasmus+ projekta darba nedēļa noslēdzās ar diskusiju ar mācību jomu vadītājiem par iegūto pedagoģisko pieredzi Vēzeras ģimnāzijā salīdzinājumā ar pedagoģisko darbu RVVĢ.
RVVĢ pedagogu gūtās atziņas un secinājumi pēc mācību stundu vērošanas Vēzeras ģimnāzijā:
- skolas digitalizācijas projekta ietvaros visu skolotāju un skolēnu rīcībā ir nodoti planšetdatori, kuri tiek izmantoti mācību darbā gan skolā, gan mājās;
- mācību stundas ir uz skolēnu centrētas, skolotājs organizē un vada mācību procesu, bet ar jauno mācību vielu skolēni lielā mērā iepazīstas patstāvīgi;
- mācību vielas apguves procesā skolotājs uzdod atvērtus jautājumus, rosina diskutēt, nepauž savu viedokli, aicina apkopot, izvērtēt un pieņemt lēmumu, nonākt pie pareizās atbildes, zināšanas apgūt pašvadīti;
- skolēnu viedokļu izteikšana mācību stundās veicina mācību vielas labāku izpratni un iegaumēšanu;
- katrā mācību stundā skolotājs novērtē katra skolēna iesaisti diskusijās par attiecīgo mācību vielu vai nu papīra žurnālā, vai elektroniskajā klases sarakstā; semestrī par mutisko iesaisti mācību stundās skolēns saņem vērtējumu;
- semestra vērtējumu sastāda divi pārbaudes darbu vērtējumi un viens mutiskais vērtējums.
Kolēģi no Vēzeras ģimnāzijas mūsu pedagogus iepazīstināja ar Floto (Vlotho) un tās apkārtnē esošajām pilsētiņām Mindeni (Minden), Hērfordi (Herford), Portu Vestfāliku (Porta Westfalica), Bīkeburgu (Bückeburg), Bādēnhauzeni (Bad-Oeyenhausen), kā arī ar dzelzs rūdas raktuvēm Klainbrēmenē (Kleinenbremen). Dalībnieki bija ielūgti uz pieņemšanu pie Floto pilsētas mēra Roko Vilkena (Rocco Wilken) un uzaicināti uz diskusiju Eiropas studiju centrā (vācu val. - Gesamteuropäische Studienwerk) - organizācijā, kura pēta situāciju Eiropas austrumu bloka valstīs un organizē seminārus skolēnu un pedagogu mērķauditorijai.
Vairāk skatīt šeit: Foto